Pages

Wednesday, February 18, 2009

Saya dan Dia



Kebiasaan orang... lepas kahwin atau lepas bersalin... senggugut yang selalu melanda tiap2 bulan akan hilang begitu saje.

Tapi berlainan pula dengan saya. Sebelum kahwin langsung tadak hal ler tiap2 bulan. Tak pernah rasa sakit apa2 pun.
Lepas kahwin dan tak silap saya lepas bersalinkan Ad.ib Irf.an... tiap2 bulan mesti senggugut akan datang menjenguk saya. Tapi takdelah jenis yang teruk hingga menggelupur sakit. Jenis yang sedang2 saje. Setakat pinggang rasa cam nak patah jer... duduk tak kena... baring tak selesa... berdiri 'samo telloh lah' bak kata org Kelate.

Tadi dah telan panadol extend 2 bijik pastu saya minta Au.ni Dam.ia pijak belakang saya... legalah sikit rasanya pinggang saya ni.

11 comments:

mom2que said...

eh samalah kita. sebelum kawin mmg takde rasa apa pun masa period. lepas beranak ni period je rasa cam contraction '5cm'. mmg selalu gak telan panadol time2 peak days. kenapa erk?

Maya said...

fair lah tu... muahahahahaha... i lepas beranak ok..

minah ni memang suke amik gambar tutup mata ke?

rina said...

moli : nampaknya leh genglah kita. org lain dh hooray2 lps kawin... kita plak sengsara. apa boleh buatkan...

maya : fair & lovely ke kete fairlady... banyaklah ko punya fair. hahaha.

tu gaya senyum tu macik maya. dengar jer kita ckp senyum2... gitulah dia kasi.

Mrs Amri said...

rina : aku pung....pas kawin nak2 sejak banak afiq cam nak patah pinggang aku nih...

rina said...

sorang lg bleh jd geng. tp ko lg spesellah... masa nana aritu xde sakit2 eh...

wan said...

aku takde kera serang regular.. Alhamdulillah... setahun sekali sekala akan dtg jugak rasa sebu giler perut tu.. hai cam nilah jadi orang perempuan..

rina said...

wan : aku pn cam ko gak... kera pn tadak datang serang aku. tp kalu umah aku tu tepi utan mau kera, beruk, ungka datang gak serang aku. nasib baikkan...

Hana said...

saya sebelum beranak ngan lepas beranak nombor 2 ni pun masih mempunyai masalah yang sama. adakah betul kata orang kalau ceaser senggugut tu takkan hilang. betul ke? betul ke? ada sesapa penah dengar ni?

kaezrin said...

saya takde masalah cramp nih tapi masalah sakit blkg sampai kena berphysio theraphy

rina said...

hana : ooo camtu ek... tp bab yg senggugut x hilang sebab c-sect tu saya tak pasti plak.

elin : adoiii... haru gak tu

Wan said...

muahahaha.. kera ek

 

Blog Template by YummyLolly.com