Pages

Wednesday, April 08, 2009

Hari Singa Sedunia, maybe?

Rata2 kawan saya bercerita pasal 'Ngauman Mak Singa'. Tidak terkecuali saya pagi tadi. Selalunya kalau pagi memang anak dara sayalah yang membuatkan saya menjadi Mak Singa.



Dari rumah lagi... nak tukarkan baju, dia tak nak. Tak nak pakai baju mickey mouse... dia nak pakai baju spongebob. Ok, fine. Layan.

Suruh dia jalan dulu sampai luar grill... dia tak nak. Nak berdukung.

Saya suruh dia pakai selipar dan tunggu saya kunci pintu dan grill siap2. Dia tak nak pakai selipar... sanggup berkaki ayam tunggu saya kat luar pintu grill. Terpaksalah abang yang bawak selipar dia.

Dah siap hantar abang kat sekolah... lalu tepi gerai makcik jual kuih, dia tengok jer. Dah sampai depan pintu pagar nursery... dia cakap nak kuih. Ok saya ikut jelah sebab anak nak makan... pusing kereta pergi beli kuih.

Lama betul dia nak pilih kuih. Last2 berkenan dengan kuih lapis colour pink putih. Lepas tu masuk kereta... dia letak tepi kuih tu. "Tanak... nak ayam". Mulalah mak singa mengaum. Masa kat gerai makcik cakap nak kuih... ni nak ayam plak. Grrrrrr..... Kan dah keluar suara singa. Nasib baiklah dalam kereta... kalau tak terkejut orang kat gerai makcik tu.

Nampak gaya petang ni kena beli drumet ayam... goreng siap2 kasi bekal kat dia.





13 comments:

hanis said...

hahahaha mek mek
tu laa mmg hari ngauman singa semalam. takkan kita nak kena outing lagi kot? hahaha

ummizz said...

ahahaha
nak ayam pulak.. adehh, sabar aje laah
mmg stress kalau pagi2 buat karenah

Mama Adib said...

he he banyakkan sabor, ku biasa ngauman bersama ketam sedass

iamja said...

kat sini pun mengaum juga..

Mama 3H said...

byk pulak entry mengaum hari ni. kita serupaa...kita serupaaa...:D

KV said...

anak dara ku pesen gitu lah. Byk syarat. Giler tension mama dia. Huhu

- tety - said...

ke nk kena otin zoo negara nih?? kita pektis ngaum kt sane, kasik kekanak rebina jd seriau, cukup skali ngaum jek.... hahhaha

rina said...

hanis : nampak gaya 2minggu sekali kot kena outing ni.

has : spoil mood kalau doang buat pangai pagi2.


mama adib : ketam masak lemak cili padi sedap gakkan...

ja : tu psl hari ni dikira hari ngauman sedunia.

linda : dah nama mak... mmg kita serupalah. nasib badankan.

kv : fenin2

tety : outing bwk askar wataniah ke... lagi tension dibuatnya.

mamalong said...

macam2 hal la damia ni.kalu kt rumah nampak ok jer dia tu.

wan said...

aku tak leh bayang odzz mengaum.. mungkin ngauman odz=sore aku bila berkata-kata secara normal.. ish ish..
apsal melankolik benor adib tu disebelah dora tu odzz..

Anonymous said...

saya dah jatuh chenta ngan rambut damia yg ini jugakk. hehhehe...
guna jari pon boleh, pakai syampoo ape yanggg?

-g

rina said...

wan : next time ko mai wat spotcheck kt umah aku ek... tgklah kempis ke tak perut ko dengar ngauman aku.

g : 2x jatuh cintalah ni ek. shampoo j&j jer yang... dia kecik xleh demand tinggi2.

rina said...

wan : next time ko mai wat spotcheck kt umah aku ek... tgklah kempis ke tak perut ko dengar ngauman aku.

g : 2x jatuh cintalah ni ek. shampoo j&j jer yang... dia kecik xleh demand tinggi2.

 

Blog Template by YummyLolly.com