Pages

Wednesday, January 14, 2009

Saya ditag oleh Elin

Directions: Once you’ve been tagged, you have to write a blog/Facebook note with 16 random things, facts, habits or goals about you. At the end choose 16 people to be tagged, listing their names and why you chose them. Don’t forget to leave them a comment or tag them in your note to read this

1. Saya dah boleh cool down bila sekali sekala anak teruna terkencing atas katil. Yes dia masih kencing atas katil tapi jarang2 sangatlah. Setahun tu adalah 1-2kali jer. Kalau awal2 dulu giler mengamuk macam singa saya dibuatnya. Tension ooo. Last2 tok laki jadi mangsa jirus tilam ngan air panas... tukar cadar dan setelkan anak teruna.

2. Saya tak kisah untuk makan makanan yang sama berulang2 kali dan setiap hari tanpa jemu. Contohnya breakfast kat ofis saya suka makan bihun sup dan milo o ais. Nak order pun tak payah susah2 nak bukak mulut. Kat kedai air saya lalu jer & sambil angguk dia dah tau apa yang saya nak. Kat kedai bihun sup pulak cukup sekadar berdiri depan kedai dia dah tau saya nk bihun sup tanak lemak dan cili lebih skit.

3. Saya suka basuh baju. Tapi semestinya dengan mesin basuhlah. Kadang2 saya akan buat aktiviti membasuh sampai takde pakaian kotor dalam laundry basket saya.

4. Saya pandai memboloskan diri sambil mengecikkan badan dalam LRT yang penuh sesak.

5. Saya tak suka pinggan mangkuk berlonggok dalam sink. Kalau saya masak... selesai saya 'campak' bahan mentah dalam periuk or kuali saya akan terus basuh mangkuk, besen or pinggan yang digunakan itu.

6. Saya suka color biru tapi baju2 dalam almari saya terutamanya baju2 kurung saya berwarna pink.

7. Jiwa saya kacau kalau anak2 buat bising semasa saya memandu kereta. Saya suka keadaan yang tenang semasa bawak kereta.

8. Satu2nya kawan saya yang panggil nama saya 'Cha' adalah Ayu. Ceritanya camni. Satu hari semasa belajar kat Politeknik si Ayu ni pakai baju kurung kaler kuning keorenan. Saya bagitau dia... "Kalu kat Kelate orang panggil color ni kuning tok cha". Tok Cha tu tok sami budhha. Tapi yang peliknya "Cha' itu lekat pulak pada saya. Ampeh ko Ayu.

9. Penyangkut baju dalam almari saya, tok laki dan anak2 adalah dari color yang sama dan sedondon. Hanger saya color blue black. Hanger tok laki saya hitam dan kuning. Hanger anak teruna berwarna kuning, hijau dan biru. Hanger anak gadis sudah semestinya color pink.

10. Saya bukanlah orang yang bercita2 tinggi. Hahaha. Sadis jer bunyi. Dan sebab itulah saya rasa selesa bekerja di tempat kerja saya sekarang ni. Since September 2001 lagi saya kerja kat sini. Increment dan bonus ada tiap2 tahun. Kerja pun bukan sentiasa busy. Balik on time kecuali ada kerja2 yang perlu dibereskan. Apalagi yang saya nak. Hehehe.

11. Saya ada simpan banyak stok sikat memandangkan sikat rambut kat rumah saya selalu patah. Ini semua pasal anak gadis ler. Pagi2 rambut dia... masyaallah kusut yang amat. Time tergesa2 kita sikat... pap kelepap patah sikat.

12. Lauk mentah yang wajib saya beli di pasar malam hari sabtu hanyalah 1kg daging batang pinang dan 1 ekor ayam. Beli daging batang pinang tu bukannya apa... lembut dan senang nak kunyah.


13. Kalau keluar merayap time lunch saya lagi suka pergi sorang diri. Kira tadak hallah lone ranger ni. Sebabnya cepat dan pantas bergerak.

14. Nak selit fakta 18SX sikit. Poyo jer. Salah satu bulu yang takde di badan saya adalah bulu 'tiyok'. Muahahaha. Statement berani mati ni. Tapikan... masa saya pregnant anak teruna muncul gak helaian bulu di tiyok saya. Tapi tok laki saya cakap itu bukan bulu... itu rerambut namanya. Sebab kalau bulu dia semakin panjangkan. Ini umur anak teruna dah 6yo+ masih tak panjang2... yelah kot rerambut tiyoklah tu.

15. Saya suka beli beg kecil atau pouch untuk letak hp. Nak kata belambak tu nampak cam riak plak. Tapi banyaklah gak ada. Bolehlah nak belambak sebab semuanya murah jer saya beli. Kalau dah beli baru yang lama saya tak pakai lagilah.

16. Saya suka hantar sms kat tok laki lebih2 time nak protest ke apa. Tapi cara itu tidak disukai oleh tok laki saya. Saya tak boleh nk direct cakap dengan dia kadang2 sebab kalau cakap depan2 ni saya senang nak nangis.

Adoiii penat saya perah otak nak selesaikan 16 fakta yang tak senonoh berkaitan dengan saya ini.

Saya tanak tag sapa2. Sapa ada masa dan fikiran yang tenang... bolehlah buat.

12 comments:

Wan said...

aku pun baru memerah jugak, semalam perah tak cukup 16, hari ni sambung sajor...

rerambut tak panjang ke odzz.. aku ras arambut pun akan memanjang, yg tak panajng cuma rambut pelesu, jadi teori aku yg di tiok tu ialah rambut pelesu

rina said...

ampeh mu konz. fakta itu yang menarik perhatian ko ek.

apa kata bagi canggih sikit kita panggil wig jelah. muahahaha.

ummizz said...

fakta no 14 paling menarik sekali.
rerambut halus ke ikal mayang? :P

rina said...

muahahaha. meh dtg beringin aku tunjuk... ampeh

Wan said...

tak pun kita tukar - false tiok lashes.. yg ni kelas odz, boleh didapati di Shu eumura, MAC muahah gegurau odz.. ok tu tadok bulu tiyok, kami yg ada ni mmg jenuh nak cabut.. tp jgn ingat lebat cam janggut pulak, minima je quantity sebab tak penah cukur.. kalau penah cukur siap, boleh berlari berkejaran dalam utan tiyok..
aduyai ckp pasal bulu tiyok pulok..

kaezrin said...

kakaka..bab rerambut tuh aku kagum..kakakakakak..mmg berani mati nyerpengakuan...tapi i likeee....

Mama 3H said...

rina..meh la tunjuk kat aku. kita kan dekat aje..kakakka

iamja77 said...

kakkakak.. 16 fakta yang dipublish.. citer bulu tiyok jadi tarikan utama.. ishh ishhh...

rina said...

elin : i likeee oso. muahahaha

linda : nanti mu x lalu makan plak tgk tiyok tadak bulu. hahaha

ja : MJ ni memang. kalu bab 18SX mmg suka. sian doang kehausan tu. kalu ada conference minda sentiasa terisi. muahahaha

- tety - said...

aku suka tang hanger tuh... kaler sedondon.... aku pun suka kaler2 sedondon tp dah mixed ngn hanger2 asal TIB... huhuhu

Mrs Amri said...

yelaaa...bab hanger tuh sungguh menarikkss...dan bab pengakuan brani mati tuh aku tabik spring kt mu...kekeke

rina said...

tety & azie : nampak tenang jer bila bukak lemari. muahahaha. poyo jer lebih.

sebab aku raso bulu tiyok takde menda sangat... tu psl aku berani mati letak. kalu bulu lain... mau aku pikir 2-3puluh kali kot. hahaha.

eh jgn tatau... damia yg nk masuk 2thn sabtu ni pn tau tiyok. kagum aku dibuatnya. mana dia tau... sebab kalu setakat idong, mata, tinger tu biasalahkan. ropernya papa yg ajar time nk mandikan dia... "angkat tiyok auni..."

 

Blog Template by YummyLolly.com