Pages

Wednesday, January 14, 2009

Jalan mana harus ku tuju


Saya reti dan berani ikut jalan MRR2 jer. Tapi jalan itu membuatkan jiwa saya celaru. Jem dari sebelum Zoo Negara sampailah sebelum sampai Flamingo Hotel. Walaupun sesak tapi still movinglah.

Setelah 'dimanjakan' 2-3 minggu oleh tok laki saya. Dihantar dan dijemput kat depan ofis... saya jadi rimas nak menyempitkan diri dalam LRT. Ngada2 betul. Jadi saya buat keputusan bawak kereta sendiri sampailah ke ofis.

Walaupun belanja harian saya sedikit meningkat tapi sungguh lega. Tapi itulah... masa cuti sekolah hari tu jalan raya sangat OK. Kalau musim sekolah lebih kurang setengah jam dah boleh sampai kat ofis. Tapi sekarang hampir sejam lebih barulah sampai kat ofis.

Belah petang memang tak jadi masalah. Sebelum 6.30 saya dah boleh sampai depan pintu pagar sekolah A.dib Irf.an.

Besok saya nak try jalan Setiawangsa-Jelatek-Ampang pulak. Dulu2 pun pernah ikut jalan itu... jalan jem boleh tahan gak. Tapi takpelah... kita cuba pelbagaikan jalan.

6 comments:

Mama 3H said...

wahhh..dah bawak kereta ke ofis ye. parking kat mana?

rina said...

dari cuti sekolah lagi bwk kete. tp ada gak masa naik lrt esp. jumaat. tgk masa... awal kt bwh opis ni jer. klu lambat... dpn opis dekat lorong sana.

iamja said...

senang bawak keter sendiri. takde penat sangat kan...

wan said...

berapa bayar parking odz..? tak mahal ke area situ..

- tety - said...

huhu mcm tu la aku rs tiap2 hr nk g keja... kalo pagi, nk dkt sejam br smpai opis, kalo ptg lak sejam + kekadang br sampai umah... mmg tensen, tp kalo aku naik lrt/putra lg byk kos kot + kena kuar umh lg awal... huhu opis aku dah ler lewat seminit pun dah dpt surat chenta... mmg b4 7 dah kena kuar umah la...

aku skang ikut sentul... mau sakit jiwa kalo aku ikut mrr2... kalo aku ikut mrr2, aku kena ikut AKLEH baru leh smpai opis b4 8. tu pun kena kuar rumah lg awal kot...

rina said...

ja : memang nk ikutkan senang bawak kete seniri tp tulah kos plak meningkat.

wan : parking kt bldg opis aku rm8. depan opis open parking rm5. pastu tol rm3 pegi balik. minyak lagi. klu naik lrt rm80 sebulan + minyak dlm rm30 utk 5 ari. tp itulah... ko naik kete ko senang tpi kos tinggi. ko naik lrt murah tapi kena berimpit ngan umat manusia yang lain. hehehehe.

tety : beza ngan aku mu ni. aku pn masuk AKLEH ler. tu kena tol rm3 sari.

 

Blog Template by YummyLolly.com