Pages

Thursday, January 29, 2009

Dua Dunia

Aun.i D.amia di rumah

Mulut bukan main becok... pot pet pot pet.
Kadang2 dia jadi 'burung kakak tua'... mau taknya apa yang abang cakap dia akan ikut satu persatu tapi sudah tentulah dengan pelat jermannya.
Menangis meraung memang menjadi favorite dialah sekarang.


A.uni Dam.ia di nursery

Senyap seribu bahasa.
Langsung tanak bercakap.
Senyum pun dia seboleh2nya tanak... masam mencuka.
Sekarang ada habit baru... masukkan jari dalam mulut.


Persoalannya...

Kenapa dia berperangai camtu ek...???
Pagi masa hantar, dia takde buat perangai pun...
Dah takde drama nangis2 ni.
Tapi dari riak muka dia nampaklah dia macam redha terpaksa jer pergi nursery.
Kadang2 sedih jer hati ini memikirkannya.

12 comments:

KV said...

kuatkan semangat. KV ni hantar danish gi pra pun kdg2 susah hati bila ada masa dia buat perngai. Masuk ofis rasa cuak giler. Itu lah perasaan seorang ibu.

- tety - said...

huhu aku ni sib baik la dedua dk umah nenek... kalo x ntah cemane la pepagi nk ngadap perangai dedua bradik nih...

Maia said...

cikgu ke cakap cam tu? memang budak2 ni ade mase2 dia.. macam dahlia gak.. hari tu dok manja sangat asek mintak dokong je ngan cikgu & tak boleh usik sikit.. padahal dari kecik dok neseri kan, takde pulak perangai dia cam tu..

sekarang ni dah ok pulak.. aku lepas je masuk neseri terus kumpul ngan kawan-kawan.. terangguk-angguk bila kawan2 dia tanya macam-macam..

aku selalu fikir, apelah perasaan diorang ni dok neseri kan.. best ke? tak best ke? bosan ke?.. tapi kat neseri ni banyak aktiviti.. nyanyi ramai-ramai.. bercerita.. main dengan kawan-kawan..

memang kadang-kadang tu ade mase budak2 tu taknak join kawan lah, merajuklah, meragamlah... lama-lama nanti ok balik.. dah boring buat perangai baik, buat ragam balik.. macam tu lah cara diorang develop emosi diorang..

rina said...

kv : budak dh panjang akal camtu... mcm2 peelkan.

tety : pagi td lagi haru tatau apa yg dia nak.. tiba2 bantai nangis depan pintu tanak keluar. masa bangun tido ok jer dia. dukung tanak...pakai selipar tanak... dia duk ckp abang... abang... pdahal abang xde pegang pn dia.

maya : a'a cikgu cite sbb petang time npk aku or abang dia... mulalah bibir mengukir senyuman... barulah nak keluarkan suara. tataulah dia ni anti sosial ke apa. sbb pagi antar dia terus naik tangga pegi bilik dia kat atas. cikgu2 duk panggil suh dia lepak kejap kt bawah pun dia wat bodo. kdg2 rasa2 gak nk tgk apa yg dia buat seharian di nursery...

ummizz said...

masa hnnh baya2 mek, dia pun sama macam ni gak dulu. takde menda la kot, aku setuju dengan kata2 maya tu

Mrs Amri said...

agaknya dia jumpa lg bestfren kot rina...budak2 ni cam kita gak...

xpela...sabar k...mmg sedih nak tinggalkan anak2 kt neseri mahupun kt rumah..nak2 pulak pas bercuti panjang kann...aku ni ha bercinta rasanya bila pikir nak tinggalkan afiq bila dah start keje semula nanti...

Mrs Amri said...

silap la...bukan jumpa...tp x jumpa lg besfren..

iamja77 said...

itula pasal. aku pun selalu terpk kat anak2 aku, best ke duduk ngan makcik.. kak oni. Kalau dengo best tuh legala kan. mcm aku cuti nie kan.. aku puas dok ngan anak2 aku. walaupun penat dengar depa bergaduh semua.. tapi aku nampak depa selesa berada di rumah bersama mamanya. masalahnya bila mamanya ada, mcm2 la pangai depa nie.

rina said...

has : ooo hannah pn cam damia gak ek... aku pn actually xdelah risau sgt cuma aku pelik... naper dia jd camtu.

azie : plak tu baya doang mana pandai ckp lagikan... tunggu dh bleh ckp... mau tak terlayan plak cikgu2 kt nursery.

ja : biasalah tu bab2 gaduh buat maknya fenin kepala

ummizz said...

terliur lak aku tgk ice cream damia makan tu..nyumm
berapa saiz kasut damia ni? dalam gambar ni nampak besar kaki dia..cun la kasut, berkenan lak aku tgk

rina said...

lupalah size baper... tp kaki dia kecik jer. ni kasut raya aritu tp masa raya xleh pakai sbb terbesar skit. skang baru muat ngan dia. cap treehouse jer has kasut ni.

Anonymous said...

aku pun rasa sebab mek tak jumpa kawan sekepala lagi.. nanti ah jumpa sure dia syok gila...

dan aku jua suka kasut mek tu.. haah la cam panajng je kaki si mek ni aku tgk.. gaya cam budak umur 3-4 taun je dia nih

-wan-

 

Blog Template by YummyLolly.com