Pages

Wednesday, March 25, 2009

Serangan Raksasa Ke Atas Putra Bertam

Agenda utama ke Penang selain dari aktiviti menggemukkan badan... adalah membuat serangan ke atas tokey cupcake di Putra Bertam. Disebabkan kesibukan tuan rumah yang melampau... kami terpaksa extend percutian kami. Plan asalnya... hari Jumaat dah nak balik Beringinlah. Lepas ni wajib ada serangan balas tau... Saya tak kira.

Dapat sms dari tokey.

"jgn mai awal, aku kena hantar kapkek ikut janji asal pulak dah. Mai 1pm ke atas ok... ko nk datang kemas rumah aku dulu pun boleh gak".

Jadi terpaksalah kami bersiar2 di sekitar Pantai Bersih sambil menghirup udara yang segar dan nyaman. Poyo jer lebih sebab duk dalam kereta jer... panas weiii kat luar.

"Eh ko kat mana ni... Yati dah sampai.. aaa dh dekat dah tu... depan lagi ada MRSM... straight lagi ko jumpa ILP... pastu ko belok kanan... bla... bla... bla... depan umah aku ada Viva putih. Dalam pagar ada BMW 5 series seketoi, Wish 2 ketoi".

Wah glamour gak tempat ni... ada studio Geli Mat Jelly Mart lagi. Eh saya nampak jugak Resepi Rahsia yang menjadi pujaan hati awak.

Dari luar pagar dah dengar riuh rendah suara pemilik Viva putih itu.

Seronoknya dapat jumpa tokey. Last jumpa tahun 2005 kat rumah Iza. Lagi seronok dapat jumpa Syirah yang amatlah montel dan semangat. Giler aktif minah kecik ni. Suka betul dengar dia cakap. Pot pet pot pet mulut kecik dia berkata2. Persis anak orang Perancis. Dah ler kulit putih gebus...

Nama lagi tokey cupcakeskan... antara hidangan tengahari itu mestilah ada cupcakes yang yummy dan cute. Paling aku suka creampuff. Adoiii sebijik macam kat kedai. Bihun goreng, nasi ayam dan ayam KFC tu pun sungguh sedap sekali. Burppp kenyang untuk 2-3 jam.

Sempat jugak saya meneroka ke seluruh pelusuk rumah tokey. Bilik yang dia terkunci di dalamnya pun sempat saya jenguk, beg DIY sempat saya peragakan... Tapi yang paling menarik perhatian saya sudah semestinya benda yang terletak rapi di atas peti aisnya. Aummmm.

Tak lama lepas saya sampai... G dan family pun sampai selepas berpusing2 di Sungai Dua. Orang cakap mee udang Sungai Dua pun sedap gakkan...

Dari pukul 3 tok laki saya ajak balik... kejaplah... kejaplah... last2 pukul 4 barulah berjaya melangkah kaki keluar dari rumah tokey.

Terima kasih daun keladi yer tuan rumah... layanan anda satu family sungguh superb.


Time ni Yati dan Syafia dah balik.


Abis colouring book Luqman kena conteng ngan Au.ni Da.mia. Tengoklah perbezaan ketara kemontelan Syirah dengan Damia.


Budak laki apalagi... main ala2 power rangerslah.


Kecoh dibuatnya... ni baru 4 orang berkumpul.


Minyak2 muka ngalahkan tuan rumah.


Rasa cam tanak balik jer lagi...


Orang kata Aun.i Dam.ia banyak ikut muka papa dia. Betul ke?


Sesi menapau cupcakes yang sedap dan lazat itu.


Kemas, teratur dan bersih jer rumah tokey ni.


Rasa macam nak bawak balik jer budak perancis ni.



Woweerina : Tok laki saya ingatkan tok laki awak orang Penang sejati sebab loghatnya menyerupai warga negeri Penang.Dia gak kata... kot2 dia ngan awak sedara. Maklumlah 2-2 'one'. Gambar2 tu semua hasil cilokan dari tokey dan G.





6 comments:

iamja said...

Uwaaa perjumpaan di Penang.. jeles saya melihatnya.. jeles sbb tak dapat makan apa wan masak...

lyein said...

aah aku pn jeles tgk...lg jeles bile derang makan cc wan..uwaaa..nak jugaakk..sib baik aku tak peknen...

noksss tulah bezanye jaga anak sendiri ngan anto anak2 kt umah org/neseri..bile mak jaga sendiri, teratur idop anak2...kompomler kena benti kije kaaannn...

Maya said...

aku pun jeles...
hari tu janji bulan doblasss.... tapi diorang dah pegi duluu.. tak aci betul..

Anonymous said...

misi complete bila pi png dpt jumpa MJ utara dan terjah umah wan. sedapnye cc ngan cream puff tokey. tq bebynk wan & yati.

-g

Anonymous said...

terharu pulak aku membacanya odzz.. tp mmg best giler lah korang dtg.. ckp nasrun i'm sorrii kalau gurauan2 aku tu tak sedap di telinga dia .. maklomlah aku agak brutal nak banding uols yg ayu jelita.. hehe dia senyum je manjang sama mcm hasnul .. kata sedara tak berapa jauh dan tak berapa dekat kan..

aumm.. yg atas peti itu utk buang lemak uols, ko mmg odzzz.. nasik ayam tu aku kena kasik kredit to nasik ayam puyok besor. TQ g, rina n yati 4 kaming.. mmg bestt

rina said...

ja : sila jeles lagi... hehehe. tp tepen ngan putra bertam dekat jer... blk kg nanti bleh ler g terjah.

lin : yum yummy cc wan... cream puff dia jua. sebijik cam kt kedai.

maya : bulan doblas boleh p lagi...

g : jom bulan depan terjah lagi nak...

tokey : weiii mu jgn nk poyo2... mana ada nasrun ckp apa2. tp yg pasti dia syok g terjah umah mu... siap panggil IH... IH sebab tatau apa nama betul IH. hahaha. bln depan aku nk terjah lagi buleh ke... nk tido plak kali ni.

 

Blog Template by YummyLolly.com