Pages

Thursday, March 12, 2009

Semoga sejarah takkan berulang

Tak kira... saya still nak salahkan alarm HP saya yang tak bunyi disebabkan bateri HP kong secara tiba2...

Saya dan family telah bangun lambat pagi tadi. Pukul 7 baru mata ni terbukak. Kelam kabutlah kitorang tadi. Mana nak siapkan diri sendiri... nak siapkan anak teruna... nak siapkan bapaknya... kosserlah bapaknya bersiap sendirilah... nak tukar diapers anak dara. Kelibut tak hengatlah tadi.



Tiba-tiba...

"Mama... jadual sekolah boy mama belum cek lagi..." Ayoyo...

Pukul 7.38 barulah kereta bergerak meninggalkan Beringin. Traffic light pun saja jer tau. Asyiklah merah bila tiba giliran saya. Time ni lah rasa nak bawak kapal terbang... takde traffic light ni semua.

Dalam kereta 2-3kali jugak anak teruna bersuara untuk menyatakan kerisauan dia.

"Dah lambat ni ma... tak payah pergi sekolahlah... hantar Boy kat nursery jelah... nanti kena denda..."

Tiba-tiba pulak...

"Alamak... wallet Boy tertinggal kat rumahlah... duit papa bagi abang tadi ada dalam tu..."

Pak pandir betullah ko bang. Dah ler dalam purse maknya ada duit besar jer. Terpaksalah maknya mengeluarkan duit syiling lalu diberikan kepada anaknya.

Sampai depan sekolah, anak teruna dah risau sebab pintu pagar semua dah tertutup rapat.

"Masuk lambat kena denda ke.." tanya saya dengan pengawas pintu pagar. "Taklah".

Barulah lega si anak teruna mendengarnya.



8 comments:

iamja77 said...

wahhh.. ada signature i.surina la...

fuh nasib baik. kalau aku pun suspen. kalau lambat camnie.. sure dah mc. kakakkaka..

Maia said...

hahahhaha...

ko buat ape malam tadi?

itulah dah ade signature sekarang..

KV said...

aku kalo lambat mmg benda first yg aku risau mesti pasal danish lambat masuk kelas. Takut dia meragam. Kita lambat pi opis buleh bagi mcm2 alasan. Haha

rina said...

ja : aku sejak adib masuk sekolah ni rasa cam bersalah pulak nk mc/cuti sesuka hati. rasa cam kesian kat dia. dia boleh p sek... aku pn mesti lg boleh p keje. hehehe poyo skit.

maya : tgk org ada signature tingin gak nk wat 1. ko mmg... mesti pikir yg bkn2 tu...

kv : mmg... kita masuk lmbt opis tadak hal. lg2 kt opis ni tadak punch card dan benda2 alah yg record2 ni...

Anonymous said...

hari ni terpakai selipar jepun ke dak odz?

kaezrin said...

38 minutes laju tuh..kalu aku mahu tercirit...kakakakakka

rina said...

wan : tak pulak aku terpakai selipar jepun arini sebab selipar jepun aku dh masuk dlm cabinet... takut kes terpakai berulang lagi.

elin : hampir2 nak tercirit gaklah... sib baik beg nursery doang aku dh setelkan mlm... bj2 seme dh siap bergosok... tinggal nk mandi, solat n pakai bj jer. hahaha.

Mrs Amri said...

cun aa...signature tuhh..

tp kot dah lambat 30 minit tuh pun sempat buat sume kan...cuba kot bgn ontime...saje je leka2 buat sume2 tuh...kekeke

 

Blog Template by YummyLolly.com