Pages

Tuesday, March 24, 2009

Kuala Sepetang Di Banjiri Udang Orang



Disebabkan dia telah melayan saya menggegarkan Putra Bertam (entry dah lama siap cuma tunggu gambar dari encik photographer. cam tak syok nak publish tanpa gambar. konz... mu kan ada ambik gambar gak... mananya)... saya pun dengan rela hati melayan kehendak hati dia yang dah lama terpendam walaupun saya bukanlah seorang pencinta udang. Alah kalau saya tak layan pun dia tetap akan singgah kat Kuala Sepetang tu ... yelah diakan pegang stereng. Jadi ke mana saja dia tuju... saya akan membontotinyalah.


Bak kenduri kahwin... kereta bederet2 di tepi kiri kanan jalan. Bawah kedai pun berduyun2 manusia yang tengah dan menunggu untuk menjamu selera. Berapalah pulangan Mak Teh hari2 yer. Masyuk betul. Memang rezeki Mak
Teh betullah. Kedai Mak Teh ni lah yang masuk dalam Majalah 3 hari tu.


RM6, RM10 dan paling mahal RM12 harga untuk sepinggan Mee Banjir Udang. RM6 menggunakan udang bela. Manakala RM10 dan RM12 pulak dihidangkan dengan udang laut. Pengidam tegar mestilah ambik yang RM12. Saya pula cukuplah yang berharga RM10. Itupun 3-4 ekor udang sedekahkan kat si dia.



Lepas ni tatau bila lagilah akan menikmati Mee Banjir Udang Kuala Sepetang.



Jemput makan semua...





14 comments:

[M.u.N.E.y] said...

eeerrrmm sdpnyer.telan air liur je la tgk udng bsr mcm tu.

KV said...

sedap nya rina!! Terliur aku. Besor nya udang.

hanis said...

bersepah udang. kat mana ni nyah. lukis peta lokasi bleh?

Maya said...

ya allahh..

laapppaaarrnyaaa tengok udang..

lyein said...

terliooorr aku tgk nokss...

apesal muka ko mcm muka bdk br amik result spm je ni?? heheheh

iamja said...

sempat ekkk ko pi kuala sepetang. aku sendiri tak sempat nak pi... sedap tak??

- tety - said...

ms dpt mms, time tu gak la aku ngidam nk makan mee udang... huhu gilobabeng nye meriah + ramai oghe....

rina said...

muni : mesti peminat udang ni...

kv : sorang lagi...

hanis : kuala sepetang nyah. exit tepen... pastu straight... jumpa simpang belok kiri... straight lagi... nanti jumpa kete berderet2... matikan enjin... p beratur... amik order... ngap.

maya : ko suka udang gak ke...

lin : naper tak ckp budak baru amik pmr nokss

ja : sempat... tok laki dh lama mengidam ni. sedap. cuma aku bkn penggemar udang... so tak syok sgtlah aku rasa. hehehe.

tety : jom nanti wat rombongan lagi sekali...

wan said...

ya ampun, besarnyaa.. aku kena pegi jugaklah ni.. tp aku pun sama bkn penggemar udang sangat

gambar ada, byk gambo ko n g.. nanti aku up kat f..

rina said...

sg dua pn ada mee udang best gakkan... ajak ih p sana dulu. ke mu dh penah pekena mee udang sg dua

mamalong said...

besar bangat udang2nya.bestnyaaaa.

rina said...

jom... jom g wat lawatan sambil makan. tp saya kurenglah udang2 ni... sotong ok gak. tapi mano ada ore buat mee banjir sotong

miesyamomei said...

wahhh...dapnye...nk g kgok la nnt

mamaLuqman said...

wah!! makin santekkk lar gerai mak teh ni...mmg murah rezeki dia pah masuk M3 tu kan...

 

Blog Template by YummyLolly.com