Pages

Sunday, March 22, 2009

Pergi Workshop Tapi Bukan Hantar Kereta Yang Rosak

Penat dan mengantuk dari Penang terpaksa ditolak ke tepi. Saya gagahkan juga diri bangun pagi2 buta untuk belajar sesuatu yang baru.

Saya sebenarnya lansung tak ada info mengenai workshop ini. Semua 'diuruskan' oleh
orang yang tak cabut nama saya untuk mendapat totebag yang menjadi igauan ramai orang itu. Tension saya tau.

Workshop Fotografi Kanak2 ini anjuran Duniafotografi.com.
Sekarang ini taulah saya apa itu ISO, aperture dan shutter.

Terasa rendah gak diri saya in
i yang memang azalinya rendah sebab semua orang dengan camera yang gempak2... dengan lense yang bermacam2 size. Manakala saya hanya menggunakan kit lens jer. Eh betul ke kit lens jer ek...

Sememangnya workshop sebegini memang amat bermakna buat saya yang buta camera.

Antara yang saya snapkan... terdapat banyak kecacatan pada gambar itu... biasalah budak baru belajarkan.


Model yang lawa dan cute.


Background yang tak clear sebab nampak kon dan tiang lampu. Ini membuatkan saya menggeletis untuk membeli lense 1.8 50mm supaya background akan menjdi kabur sekaburnya.


Untuk menghasilkan gambar ini kitorang terpaksa menjadi 'askar'.


Saya belajar mengenai shutter semasa mengambil gambar ini.




9 comments:

Maia said...

hahha.. giler buruk penampilan aku mase ni weh.. ahhahaha...

pi cari 1.8 50mm.. memang syok untuk potrait..

Unknown said...

wahh bagus bagus. awat 'orang yg tak cabut nama saya utk mendapat totebag yg menjadi igauan ramai org tu' takmo ajak saya skali? jelesss ni

wan said...

Ya ampun odz, gagahnya ko.. aku yg tak bejalan jauh ni pun tak ckp dgn tetido masa tgk konsert AF, sambung lagi hari ahad. letihh

Maia said...

hehe.. hanis.. saya membuat anggapan sendiri bahawa isteri kepada seorang yang pro photographer pastilah juga pro photographer kerana ni cuma bengkel basic saje..

sebenarnya suami saya yang malu-malu ayam nak tahu setting tapi tak mahu pi bengkel mana2 sebab malu tak tau apa-apa pasal fotografi telah mengambil kesempatan ini memaksa dengan memujuk rayu saya supaya menghadiri bengkel yang tiba-tiba ada untuk wanita yang mana zubye sebagai salah seorang cikgunya...

- tety - said...

pasnih kompem lg gempak la gambo.. g beli lense power cecepat!!!

kaezrin said...

itulah rina ko tak mau jadi official photographer aku ker???

rina said...

maya : ko tanak kasi present kt aku ke... bagilah aku... aku nk present... nk present

hanis : maya dh tolong jawab. so tayah mak nk perah idea nk autakan ayat.

wan : terpaksa... kalu tak melayang rm50. rm50 pn nk berkirakan...


maya : tq tolong jawab. tapi aku tetap nak present gak. nak... nak..

tety : jom wiken ni berps kanak2 ribena. muahahaha poyo.

elin : belum sampai tahap tu lagi... jauh sgt perjalanannya

MN said...

oh sila lah beli 50mm 1.8 itu...
walaupun bukan pro tapi mesti you sengeh tgk hasilnya! :)

rina said...

saya tau awak pn ada seketoikan...

 

Blog Template by YummyLolly.com