Pages

Wednesday, March 25, 2009

Bukit Bendera

Kira 2 tempat jer yang sempat diterjah semasa percutian ke Pulau Pinang minggu lepas. Toy Museum dan Bukit Bendera. Jam dan minit selebihnya hanya diisi dengan makan... makan... dan makan. Pukul 12mlm pun pekena nasi kandar... breakfast nasi kandar gak. Adoiii berkilo2 lemak berjaya dikumpul dalam masa 3 hari 2 malam di sana. Sendat perut dibuatnya.





Selamat Datang Ke Bukit Bendera yang mempunyai ketinggian 830m di atas paras laut.





Dalam keretapi yang memakan masa setengah jam untuk sampai ke puncak. Slow giler bergerak. Dah ler tak boleh duduk.




Dah pun sampai ke atas. Tatau pun ada macam2 atas Bukit Bendera ni.




Berposing dengan model keretapi.






Mengabadikan gambar dengan Balai Polis Bukit Bendera yang terbina sejak tahun 1929. Pejabat pos pun kat atas ni tau. Kereta dan motor pun dapat dilihat berlegar di atas Bukit Bendera. Setelah membuat temubual dengan penjual cenderamata, rupanya... ada jalan (tatau bertar ke tak) nak naik ke puncak ni. Tapi bukan semua oranglah boleh.



Tempat ni paling puncak sekali. Ada playground, masjid & kuil hindu kat puncak ni.








4 comments:

KV said...

tak pernah sampai bukit bendera. Teringin nak naik kete kabel.

mamalong said...

x rajin naik ko atah bb tu?ko las skali hok maso zamae 70an dulu?laaaa siyenyo ko dio.

rina said...

kv : bln 5 cuti sekolah... apalagi... ajak tok laki p jln2 penang

klong : 1977 tulah last naik. thn 2005 aritu kt bwh jah...

mamalong said...

tahun 77 tu kito x naik,baru ingat keteapi rosak.tu bgambar kt bwh jer tu.2009 la firstb time naik orang beringin satu family.

 

Blog Template by YummyLolly.com