Pages

Friday, March 06, 2009

Jutawan Segera

"Boy rasa macam orang kaya jer..."




Papanya yang selalu layan anaknya yang songeh telah bagi duit syiling dengan banyak kepada anak lelakinya itu. Sebab semalam papanya jadi 'uncle bas sekolah' hantar anak lelakinya ke sekolah agama dan sekolah kebangsaan.

Perkara 'jutawan' ni jarang berlaku kalau anak lelaki bersama dengan mamanya. Cukup rm2 belanja sekolah untuk setiap sekolah. Kadang2 adalah terlebih sikit kasi 50sen as per pujuk rayuan anak lelakinya mintak.

Tapi tension betullah kat sekolah sekarang... dulu seingat saya... masa sekolah menengah jer ada koperasi kat sekolah. Tapi sekarang... sekolah rendah pun dah ada koperasi yang menjual bermacam2 alatulis yang boleh menarik perhatian budak2. Anak lelaki saya ni lagilah... naik terujalah sebab dulu mana pernah pegang duit sendiri... beli barang sendiri. Sekali tegur... dia ingatlah untuk 1 minggu tu. Masuk minggu lain... dia buat lagi. Hrmmm... nama lagi budak2kan...

2 comments:

mamalong said...

ghukah pokok mano tu si boy tu?teringat pulok ko gambar mamalong hok dok atas pokok jambu depe rumah k.ta dulu.dok mano doh gambar tu...

rina said...

ghukah pokok kt tugu negara... ingat2 gmbr tu... paka bj putih. napok putihlah sbb gmbr b&w... ado duk jias kot gmbr tu...

 

Blog Template by YummyLolly.com