Pages

Tuesday, June 02, 2009

kalau angin RAJIN datang melanda

terliur menu linda malam tadi... balik terus keluarkan ayam dari peti ais. cam kesian plak makan ayam goreng dengan kicap walaupun tu menu sedap giler dah tu... bukak almari nampak tin sardin. oklah masak sardin untuk kuah.

bukak peti ais lagi sekali nak ambik cili besar... eh eh ada kobis dan fishball. masak sayurlah sikit. nak ambik bawang untuk menumis... eh eh lagi sekali. nampak plastik ikan bilis. takkan nak masak sambal gesek lagi kot. ahad lepas dah buat santapan syamimi... jadi buat resepi sendiri... bilis goreng be
rkicap... nak lagi terangkat goreng bersama cili padi potong dan bawang merah dimayang nipis2. tup tap tup tap... dalam masa setengah jam berjaya menghasilkan 4 menu untuk makan malam kami sekeluarga.



dia paling lambat makan. last2 memang kena suap jugak.


7 comments:

najmie adib said...

aiyaa..mkn cepat la mek..pis pis kcg pis plak die..

s.y.a.m.i.m.i.e said...

heeee...die pis tok umie die r

KV said...

pis pis kacang pis

rina said...

najmie, syamimi & kv : muah... muah... muah...

Mama 3H said...

wahh...byk giler lauk mu smlm. aku tatau nape..smlm mmg kemalasan lg. duk wat sardin sambal kicap, rebus telur masin & goreng ikan selar 2 ekor. Licin nasi & lauk semua. Kadang2 lauk simple camni lg berselera dari aku msk bagai nk rak hehe.

rina said...

linda : lauk n nasi aku ada belen lagi malam td so pagi ni aku tapau dtg opis... kt umah aku tu... nasrun soang jer yg selalu tambah nasi.

kaezrin said...

sedap babe..

aku ptg nin dah set sup ayam, ikan jenahak masal sambal and telur dadar...

smlm mee goreng basah wif udang ..:P

 

Blog Template by YummyLolly.com