Pages

Wednesday, May 27, 2009

mengidam sambal gesek

mengidam bukan hanya untuk perempuan mengandung. perempuan berperut buncit yang seakan mengandung 4bulan biasa pun akan mengalami simptom mengidam jugak.

ni semua CY3.5 punya pasallah. nasib baiklah bahan2 untuk membuat sambal gesek resepi rahsia incik suami CY3.5 boleh dibeli di kedai runcit bawah rumah saya jer. kalau tak... meleleh air liur saya dibuatnya.

saya ubah suai sikit sambal gesek ini dengan tambah 2-3 ulas bawang merah hasil komen dari mamadhea.




komen saya... sambal gesek itu memang membuka selera.

18 comments:

CY3.5 said...

pekena dengan telur dadar plak tu.. hinsh hinsh.. pedas mu punya rina-san?

ja said...

sambal gesek nie makanan orang kelate ker...

miesyamomei said...

apakah itu sambal gesek????

rina said...

cik yan : berapi gaklah beringin malam td. weiii tu bkn telur dadar... tu telur mata yang gagal digoreng oleh aku dengan eloknya... ampeh betul, sokmo jadi camtu.

ja : makanan org nogori 9 tu ja...

syamimi : wiken ni mari tido beringin kalu nok tau gapo sambal gesek ni...

- tety - said...

perghhh... nmpk sungguh mebeles!!!

ja said...

tula.. memang mabeles kan tet. aku skrang tak pedas masa makan mmg tak complete je rasa tekak nie.

Maya said...

eleehhh.. makan tak ajak pun..

Maya said...

eh oh.. aku tau aku tau.. kalau orang jawa letak belacan sket.. (tak letak bawang...)

kalau makan pagi2 ngan pulut + telur mata, ataupun ikan masin wallaawweehhh... takleh bangun lepas tu ngantuk kekenyangan...

Anonymous said...

mmg sodappp... aku salu wat bila dah bosan asik msk ikan.. ayam.. daging...
arwah mak aku dulu ckp kalo sambal gesek hat yg tak goreng. tumbuk ikan bilis ngan cili padi, perah asam limau sket. membangkit selera...
kalo yg goreng ni panggil sambal ikan bilis tumbuk yooo...

-g

rina said...

tety : sene semesek buat... trylah buat.

ja : aku ntah baper bijik letak cili padi... sampai terpercik2 masuk mata.

maya : yup... ada gak yg kasi komen ckp letak belacan. tp aku kt umah mmg xde stok belacan.

g : yup... ada gak yg ckp x grg... doang perah asam limau... ni kira cam kerabulah kan... adoiii rasa nk mkn lglah malam ni

kaezrin said...

aku kalu buat ni..jaz makan rasanya kot...aku mmg confirm 1 periuk nasi boleh abis.. :P

rina said...

memang kompem... nak2 makan tgh nasi panas.... adoiiii

Mrs Amri said...

kecur air liur aku babe...

Anonymous said...

slmt lunch td ngan sambal gesek huhuuuu. sodappp... tuk anak wat sup ayam yo.

-g

rina said...

azie : mu pn mesti teror gakkan buat sambal ni.

g : hahaha sepantas kilat tu buat...

Wan said...

sedapnya,, yg pedas2 mmg makanan aku tu..

rina said...

trylah konzzz... pasti berpuyok2 ko makan nanti

najmie said...

adoi..sedapnye mknan mesia..huhuhu..nak balik...

 

Blog Template by YummyLolly.com