Pages

Wednesday, June 17, 2009

kalau tak nak... memang takkan layan

memang perangai saya macam tu.
kalau saya dah tak suka...
saya akan abaikan kehadirannya.
selalunya yang jadi bertuah adik ipar saya.

kes ini hanyalah untuk baju2 kasut pun ada jugak tapi tak banyak... terutamanya baju kurung.

masa beli kain... teruja gilerlah... tangkap cintan habislah orang cakap.
tapi bila dah siap jadi baju... tiba2 citarasa berubah sekelip mata.

ada 2 kes yang saya ingat...

satu... kebaya baba nyonya yang diperbuat dari kain serat nenas ke apa orang panggil tapi yang saya punya gred murahan jelah. kebaya tu lansung saya tak pakai. sekalipun tak pakai. eh eh... pakailah untuk try. dah ler hantar kat tailor baru. potongan dia lansung tak memenuhi citarasa saya. terus saya post kasi adik ipar.

dua... kurung dari kain batik angkasawan yang ada bling2. saya pakai sekali jer datang ofis. rimas dengan bling2 dia. terus tersadai dalam almari. last2 hantar balik kampung jugak.


terbaru... baju kurung raya tahun lepas pun dah selamat sampai ke tangan adik ipar saya. dalam 5 kali jer kot saya pakai baju kurung tu. kain chiffon dari gula.tis. masih elok sangat2. tapi itulah daripada hidup dia tersisih... lebih baik saya boloskan diri baju itu ke tangan orang yang sanggup menerima kehadirannya.

tapikan... tapikan...

tatau pulak ada orang lain yang nak jugak menerima pemberian percuma dari saya ni. lagi2 kalau baju yang saya nak let go tu dari kain chiffon or kain mahal2 poyo memilih jugak orang ni. so... orang sauja.na gom.bak dengan orang de.sa peta.ling... kamu kena baling syilinglah antara kamu.

8 comments:

miesyamomei said...

salunye i xdpt pon baju2 gula.tis o chif.fon ni..tapi i salu gak dapat baju2 yg drase-muat-tapi xmuat..hahaha...trimas

rina said...

hahaha.. tu sebab konon masa beli rasa selim cam erra fazira tapi bila balik tiba2 bodi bertukar jadi syanie...

- tety - said...

hahaha sbb tau rega kain tuh... tu ala2 meroyan nk gak tuh.... :p

mie, kalo bj2 yg-rs-muat tuh, jenis beli yg tanpa kompromi... muat x muat blakang kira, janji BELI!!!! hahahha

Maya said...

desa kopil taknak anta ke?

rina said...

tety : chiffon rego rm20 nok jgk ko... ado ni nk let go.

maya : sorang lagi. td kawan aku baru kol. dia nk masuk dlm list gak. hahaha

Anonymous said...

org subang pon sudi tau..

g (isk malu lak nk tulih nama)

Wan said...

org p.bertam nak masuk list tapi rasa tak muat lah.. sadis....

lyein said...

sib baik mak tak pki bj kurung p opis...hehehe..aku pn mcm tu gak...bj2 letgo kt org..lg2 kebaya mmg kena letgo kt org pasal adik2 aku lg beso dr aku..sadisss

 

Blog Template by YummyLolly.com