Pages

Thursday, September 03, 2009

berlubang satu hari

sampai jer si ibu depan pintu nursery... "boy terminum air tadi kat sekolah". "terminum macamana... air apa?" "air boy beli kat kantin sekolah... air oren". nak marah pun ada jugak... tapi takpelah. dia dah puasa 12 hari turut2 dah. kira dah ok sangat2 dah. nak gelak pun ada... konon terminum. tapi dia sendiri yang beli air oren kat kantin.



dia puasa ni pun tiada sebarang perjanjian dan tiada sebarang paksaan. tidak juga dijanjikan sebarang imbuhan. cuma yang dia tahu... kalau puasa Allah sayang... dan kalau puasa... dia boleh raya lama sebanyak mana dia puasa.

6 comments:

miesyamomei said...

alaaa...umie br igt nk bg duit raye kalo pose penuh..xdpt la cm 2..hee

ja said...

bagus latih cenggitu. aku kecik2 ada imbuhan.. sari RM1. hehehehe..

Anonymous said...

anak saya baya adib pun dah terkantoi..alasan pun sama dgn adib..eh mcmana leh sama ni???

Wan said...

alasan sama cam auntie kekecik dulu.. terminum air yg dibeli hahaha air oren jugak.. rasanya air oren mmg menduga keimanan masa sekalian kekanak kot

Wan A. Rafar said...

Wah, hebat cucu-cucu sidi. Adib, teruskan puasa supaya dapat berhari raya panjang nanti. Mek Damia tak sabar-sabar nak beraya nampaknya. Sidi akan beraya di Mekah tahun ini, bersama keluarga Zakaria dan Zainab.

Salam Ramadhan dari Tanah Suci.

rina said...

syamimi : poyo umie...

ja : dia memang aku x ckp apa2 pun psl upah ni dan dia pun tak mintak.

anon : hehehe. kebetulan yang tak disangka.

wan : ooo baru ku tau. mesti mu yg ajar dia ni.

papa : huhuhu. ni pertama kali tak dapat raya ngan papa. mesti rasa lain sikit. kirim salam kat zainab dan zakaria sekeluarga.

 

Blog Template by YummyLolly.com