Pages

Thursday, May 28, 2009

mengidam lagi...

kali ni bukan mengidam pasal makan2... tapi mengidam nak jahit baju kurung moden. tak sedar diri langsung... padahal body 4 segi. tapi apa saya kisahkan. buat dulu... pakai ke tanak pakai itu lain cerita. tanak pakai nanti saya pas jelah kat siapa2 yang berkenaan.

sepasang dah berjaya hantar kat tailor tety. kalau boleh nak jugaklah try 2-3 tailorkan untuk mendapatkan keserasian. 5june baju saya akan siap. cepatkan...

azie ada merekemen tailor dia... buyung saya tatau buyung ni puan isteri ke incik suami. tapi itulah buyung ni pulak jauh di mata dekat di hati... nun di sek.syen 18 sha.h ala.m dan upah untuk buat baju kurung moden berlining agak mahal... rm125 sepasang. bagi saya mahallah tu upah camtu.

fiza pun ada rekemen tailor dia jugak di selayang... kalau ikutkan jarak... memang dekat dengan beringinlah. tapi... tapi... upah dia pun agak mahal jugaklah untuk baju berlining... dalam rm120 ke atas jugak. ketar pala lutut nak bayar upah mahal2.

lin pun ada merekemen tailor yang direkemen oleh kawan dia... di cam.pbe.ll. upah untuk sepasang baju kurung moden berlining murah... rm80 jer. dia pun belum try jahit gak, baru jer dia dapat info. tapi... tapi... banyak kali lin telefon asyiklah tak berangkat kakak tailor tu.

eh tety ada merekemen sorang lagi tailor yang dia biasa jahit. tapi memang giler jauhlah tailor ni. nun di su.ngai pet.ani sana. upah tailor sung.ai peta.ni ni sama dengan tailor di ca.mpb.ell iaitu rm80 sepasang. tapi... tapi... saya takde baju untuk dibuat ukuran untuk dipos ke sung.ai pet.ani. baju kurung biasa berlambaklah.

masalah2...

last2... saya hantar kain2 balik kampung jelah. buat baju kurung semua. hrmmm. buat masa sekarang saya dah ada 8 pasang kain... 3 chiffon, 4 kain biasa dan 1 batik indon hadiah dari adik ipar yang suka berjoli di jaka.rta

eh awak... ada tak kenal mana2 tailor yang buat baju kurung moden yang sedap dipakai tapi saya nak upah yang murah. memang masalah...

12 comments:

Wan said...

kat penang mu tanak ke. Tapi tukang jahit tu jahit kurung moden, jadi kurung retro.. sebab tak bertauliah lagi.. hahaha... meriah la raya taun ni..

kat mana tukang jahit kat sp yg direkemen tet tu, dekat je dgn rumah aku ni..

Mama 3H said...

mek tukang jahit aku upah jahit chiffon dgn lining rm60 aje hehe.aku ada tanya masa ambik kebaya aritu. kan aku pernah infm mu kan rina.

Mama 3H said...

kalau jahit kurung biasa rm30, jahit kebaya rm35 hehe...(bagi aku murah la kat KL ni huhuhu)

rina said...

wan : x pasti. tp rasanya tailor dia kt sg petani cuma yg pasti kawan tety aka kawan aku jua aka bini kawan nasrun duk sg petani... taman mana ntah... perumahan baru kot.

linda : yup ingat...sedap tak dia jahit...

- tety - said...

hahahah mmg pun... mamat tuh suka bangat g joli kt jkta....

try kt medan mara gwood lak rina...

kaezrin said...

amboi..8 pasang jugak....cakap org..ko pun sama gila meroyan..kakakakakaka....

Mrs Amri said...

8 pasang tuhh...huhhu...

yerla...aku baru pasan buyong amik upah baju berlining rm125, sebabnya aku nih reti htr jek, time amik aku surh tok laki...patut la tok laki sokmo muncung pas amik baju2 aku..wakakakka...

rina said...

tety : nanti boleh try tanya gak tu...

elin : beli dan beli dan beli... balik2... eh dh byk. hahaha. aku last beli time raya thn lpslah...

azie : kelat jer ek muka amri... hahaha

WAJAH-WAJAH KESAYANGAN said...

kat medan mara ok gak Rina sedap pakai dia jahit.taun lepas saya jahit 5 pasang kt situ heheh taun nih tak payah tempah baju la selamat pitih saya hehe..tapi upah dia mahal gak la RM 100.bukan takat ketar pala lutut doh,ketarr abis satu badan hahaahaa

rina said...

lily : telan air liur mendengarnya... nak2 kalu byr sekaligus... terus balik tu demam kus2

Anonymous said...

kalau nak murah tak nak ketar lutut, jahit sendiri la woks. org jahit ada kos, nak murah jahit sendiri. jangan banyak komplen.

rina said...

anon : mak memang nak belajar jahit seniri woksss.

 

Blog Template by YummyLolly.com