Pages

Tuesday, April 25, 2006

Kesian Betul

Farhan kena kejar anjing petang semalam. Farhan & Yasmin baru balik dari masjid pergi belajar mengaji Al-Quran. Ntah camana datang sekor anjing... kejar Farhan. Yasmin tak kena kejar pulak. Maybe dia tak lari. Farhan sorang jer yang anjing kejar. Dorang cakap anjing tu terlepas dari rumah sebab nampak ada rantai kat leher anjing tu. Siapalah tuan punya anjing tu. Nasib baik takde apa2 yang buruk berlaku. Bahaya betul.

Berlarilah si Farhan sambil campak beg yang dia pegang. Nasib baik jugak anjing tu tak kejar sampai ke rumah. Kalau tak tatau apa jadi. Sampai kat depan rumah pengasuh dorang... Farhan dah menggigil satu badan sambil nangis dan terkencing dalam seluar. Mau tak terkencing... kalau kucing oklah lagi... ni anjing yang memang kita tau memang binatang yang agak ganas. Kesian aku dengar Klong duk cerita. Lutut dia berdarah sebab masa dia nak berenti dia terjatuh. Dah ler petang semalam 1st time dorang pergi mengaji Al-Quran kat Masjid Sentul tu.

Aku bgtau Adib... Abang Farhan kena kejar anjing. Jahat tak anjing tu... darah tak Abang Farhan. Boy nak pergi rumah Mama Long... nak tengok Abang. Wah... begitu ambik berat lagi anak aku kat Abang Farhan dia.

1 comments:

tety said...

smalam balik keja aku singgah sentul.. tnya farhan.. tgk kaki luka kena kejar anjing... die tnya aku.. aikk mane ateh tau?? sib baik luka sket jek kt lutut... tp mmg cuak giler la kena kejar anjing...

 

Blog Template by YummyLolly.com