Pages

Friday, February 15, 2008

Luahan Hati

Mentang2 si dia orang paling dekat... si dia nak bebankan semuanya kat si dia. Si dia patut tahu apa keadaan si dia sekarang. Si dia bukanlah sihat sangat. Nampak jer fizikal macam tu... tapi salah buat kerja sikit... sakit. Salah makan pun sakit. Dan pulak patutnya si dia kena banyakkan berehat. Pastu pulak sejak kebelakangan ni pulak... orang yang boleh bawak si dia pergi ke mana2 pun tengah uzur jugak sekarang. Asyik nak pitam jer.

Mentang2 si dia jauh... seolah2 nak campak semua beban kat si dia yang dekat. Si dia kalau takde aral melintang... takde keuzuran yang melanda... insyaallah hari2lah akan ke sana. Tapi kita hanya merancang tuhan yang menentukan. Memanglah hari ni hari si dia. Tapi apa yang boleh si dia buat.

Bukan nak ungkit nak apa... tapi kalau direnung sejenak... masa senang dulu ada tak si dia yang si dia patut jenguk hari2 ingat kat sanak sedara... anak beranak. Tapi bagi 'something' kat anak beranak adalah. Kami masih ingat lagi kes itu. Walaupun masih budak hingusan ketika itu.

Betullah kata seseorang... "Kini dapat aku rasakan: betapa sukarnya seseorang pesakit yang terlantar di hospital tanpa anak dan isteri".

Semoga hidup kita diberkati Allah SWT.

2 comments:

kasutVincci said...

tak terkata....
(at least dpt lps perasaan kan..dah tenang?)

wan said...

tak paham tapi rasa macam paham.. sabor odzz...

 

Blog Template by YummyLolly.com