Pages

Friday, December 12, 2008

Cobalah untuk setia

Sediakan payung sebelum hujan. Mana kita nak taukan... tiba2 blog kita 'ditelan' zaman. Mau menangis tak sudah. Kalaulah benda ni jadi kat aku... confirmed aku akan bersara dari dunia blogging. Ye ke...????

Terdetik nak buat back up lepas baca entry kat blog mak merah. Bukannya susah pun walaupun mula2 terkial2 gak. Mula2 aku masuk jer kat import/export dalam Setting kat blogger. Rupanya bukan itu first step dia. Tapi tataulah kalau itu merupakan 1st step dia cuma cubaan aku kurang berhasil dengan step itu.

Aku sign up kat Wordpress. Bukak account kat situ dulu. Cong ceng cong ceng siap satu account kat Wordpress. Pergi kat my dashboard - tools - import - pastu ikutlah langkah2 seterusnya. Segala macam entry dan komen dalam Blogger akan diimport masuk ke dalam Wordpress.

Jadi kalau berlaku banjir ke tanah runtuh ke kat Blogger... insyallah segala macam entry yang dulu kala berjaya diselamatkan.

Cubalah. Tak salahkan mencuba.

5 comments:

iamja77 said...

Ingat ka apa.. hahhaha.. betul gak.. kang tetiba ada virus.. sayang blog kita yang dah buat lama2. Aku terkenangkan wan. mesti banyak blog dia nak buat back up. :P. Sorry wan.. aku tumpang lalu jer...

mom2que said...

blog sape yg kena telan? ada jadi ke? adehh plak dahh

kaezrin said...

aku pun dah ader back up kat wordpress

rina said...

ja : ratu blog tadak hal... mesti dia dah siapkan berkaki2 payung dah tu...

moli : pernah terbaca dalam blog sapa ntah... kawan dia punya blog tiba2 hilang begitu saje.

rina said...

elin : ooo ko pn dah bukak payung gak ek...

 

Blog Template by YummyLolly.com