Pages

Friday, October 17, 2008

Siam mari

Agak lama duk makan beras siam... balik dr raya aritu stok beras siam dh abis. Nak tanak terpaksa bertemu kembali dengan 'Abg Jalal'.

Adoiii tak sedapnya. Nak masak pun agak kurang mahir. Jadi lembik plak nasinya. Terlebih air kot. Pdhal dulu memang beras 'Abg Jalal' nilah yang menjadi idaman kalbu.

Dulu aku tak pernah beli beras siam bwk KL. Tapi lepas balik pantang Auni Damia aritu teringin plak nak makan beras siam. So start dari itu... pantang balik Kelate akan aku beli beras 2-3 peket.

Raya aritu byk kedai aku cari... semua abis. Tapi takpe... akhir Oct ni aku balik Pmas lagi. Time tu tak ramai org balik kg. Beras pun senanglah kot nak beli.

Trylah makan beras siam. Rasa sekali... kompem dah tak nak beras tempatan. Hahahaha. Langsung tak sokong barangan tempatan aku ni.

1 comments:

wan said...

ye beras siam sangat sedap... dan mahal haha.. dulua ku selalu beli kat bukit bunga. Tapi skang naik 1 guni = 90 aku tak beli la ari tu, dia katok rege sebab ramai orang pun ya.. lagi pun tak muat keter la

 

Blog Template by YummyLolly.com