Pages

Monday, October 20, 2008

Adakah...

Yer.. adakah saya terkecil sedikit dari asal... atau seluar yang saya pakai hari ini sedikit membesar setelah dibasuh berulang2 kali. Agak terlondeh rasanya memakai seluar panjang ini hari ini.

Kalau betul saya mengecil dalam kadar yang sedikit... alangkah gembiranya. Bak kata pepatah... sikit2 lama jadi banyakkan.

Tetapi suami saya selalu menidakkan kenyataan yang saya berikan kepada dia. "Makan banyak... camana nak kurus".

Kadang2 tengok cermin... cam sedikit 'pengurusan' berlaku. Tengok cermin kat dinding lain... huhuhu gemuknya aku.

Tetapikan... ahad lepas, suami saya telah mengiyakan kenyataan dari saya. "A'a nampak sedikit kurus". Ditekankan sekali lagi... cuma sedikit yer. Bukan banyak kurusnya. Untuk banyak kurus saya kena gandakan lagi usaha saya. "Suka tau tipu2 I camni"... Saya sengaja 'menggelikan' ayat2 itu. Realitinya saya jarang cakap 'geli2' camni.

Agak sukarkan dalam usia yang banyak ni... untuk 'mengkuruskan' badan.

2 comments:

iamja said...

Ye betul rina. Mmg susah nak kurus. Orang kata nak kurus jangan makan nasi. Mampusla aku tak makan nasi.

Walaupun aku tak tengok kadar kekurusan anda setiap hari, tapi pemakaian anda tetap menampakkan anda kurus. Baju sangat molek di pakai.

p/s,
ya allah rina.. otak aku tgh penuh bahasa indon sbb baca pembikinan AAC. kapan kapan kapan... hahahha. so nak tulis komen pun mcm rasa nak tulis bahasa indon.

rina said...

pocoyolah ko ja...

aku nngak bisa bertutur dalam bahasa indon... kaget aku dibuatnya.

muahahaha. xde maknanya aku ni kurus ja. kurus 2jam... 22jam lagi dh gemuk balik... apa kes tu...

 

Blog Template by YummyLolly.com