Pages

Monday, March 03, 2008

Semoga Abadi

4 tahun
bukanlah satu jangka masa yang panjang
tapi kami ibarat adik beradik
suka duka kami kongsi bersama
teman menangis dan juga teman ketawa
bersama2 kami harungi
tapi
manusia bukan insan yang sempurna
sedangkan lidah lagi tergigitkan
detik perkenalan lebih kurang 4 tahun yang sudah
masing2 dengan seorang anak
kecuali G dan Red
doang ni spesis kawin awal. hahaha
maka beranak pun awallah
umur kami boleh dikatakan sebaya
paling veteran di kalangan kami... 33 tahun
umur jer tua tapi jiwa macam jiwa remaja
paling hingusan dalam 'adik beradik' kami... 29 tahun
umur muda tapi jiwa matang ya amat
apa saje info ada di dalam genggaman dia
peristiwa paling tak dapat dilupakan
sudah semesinya marathon membuyung
sorang umumkan berita gembira
masing2 dah menggeletis nak ikut jejak
fasa kedua telah dimulakan dengan Yati
penutup marathon betul2 dipegang oleh Tety
memang betul2 habis satu pusingan
fasa ketiga muncul tanpa berlengah lagi
tapi kali ini... lariannya agak slow
weiii... cepatlah ambik baton dari Hanis
tak pasal2 dia buang dalam sungai
kini anak buah kami seramai
jeng...jeng...jeng
32 orang beb... ramai tu
dan bakal muncul lagi 3 orang
14 di sekitar KL dan Selangor
2 orang nun di utara
walaupun jarak memisahkan kami
ikatan persahabatan yang terjalin tetap di hati
YM, conference, email dan sms
talian perhubungan di antara kami
Kami sekarang semakin melangkah maju ke depan
masing2 telah mengembangkan bakat yang terpendam
alhamdulillah
mudah2an rezeki kami semakin bertambah2
Semoga ikatan kami akan tetap abadi sampai bila2
Semoga abadi
Insyallah
Itulah MJ. Tetap di hati.

14 comments:

iamja77 said...

sedap aku baca ayat ko.. mcm sajak.. mmg ikut jejak sidi ko nie.
tula.. aku cakap kat tok laki, aku nak anak.. dia kata.. apa ikut orang. aku cakap, aku nak lg sorang la. dia kata 2 cukup. sabo je dia. aku cakap, aku bkk iud dok diam2. dia gelak.. kakakak
dia kata lagi, time preggie aku banyak over.. tu tak larat ini tak larat. kalau nak.. kena elak drpd merungut. bolehkah? hehehh

rina said...

hahahaha... tulah smlm dia sengih2 jer bila ko ckp kena dapatkan perkenan agung...

ckp jer tu nk 2... kot esok lusa dia yg suruh ko bukak iud... hahaha

Anonymous said...

"dan bakal muncul lagi 3 orang
14 di sekitar KL dan Selangor
2 orang nun di utara"

aku bace hat sini kan.. terlepas barisan tengah, terus aku berdebar-debar.. "yati & wan dah ade isi ke? tak tau pun.. biase lah rina dapat berita paling awal.." kata-kata aku dalam hati..

sekali bace banyak kali baru paham.. hahahahah!!!

anyway.. sonok bace nih!

wan said...

Mmg best baca, susunan ayat pun beritma.. i like!
Mmg MJ ni mahal kan.. tak boleh dibeli kat mana2 pun... ALhamdulillah dan ahrap kekal.. amin...

wan said...

lawa layout ni odz.. olehlah aku tgk2 kat sini since aku dah pindah balik

KV said...

moga kekal abadi. Hiks...
tumpang meng amin kan doa geng MJ

ummizz said...

cayalah rina, mmg best baca ni, macam sajak..
terharu beb aku baca.. alhamdulillah kita bertahan, hidop MJ, pangkah MJ, afundi MJ.

Anonymous said...

wow...puitis sungguh ayat ko...i loikeee...ni dhia dh pandai makan kaki..gaknye aku kot amik baton hanis..ahaksss..

Anonymous said...

terharu baca rasa nak berlinang airmata. biasa laa mak emo 2-3 menjak ni. Hidup MJ. Pangkah MJ!

dah ada yg sudi nak amek baton cuma rezeki blom menyebelahi...hehehe

kaezrin said...

ahaks...pangkah MJ..hidup hidup...hebatlah sajak ko nih..gambo2 perlu ditepek okeh...

Anonymous said...

Aku kah tu nis??? Wakakakkakakkk, biasalah aku ni kurang subur, org masing2 kuruskan badan, aku gemukkan badan wakakakakakkak, gaser x smpt nak kejau haniss hahahaha

MMg best sajak bercerita ni mu ni rina, cuba aku bersyair guna kata2 kau ni, sure kolam air busuk depan umah aku tu penuh wakakakakakak

Hidup MJ, Takbir!!! Allahuakbar!! Tiba2 ku nampak bulan wakakakkaakkk

Wan said...
This comment has been removed by the author.
khairulnorziana said...

terharu la...
rindunye nak conference blk.
slamat mengundi. jgn lupa baca niat. kekekekke...

- tety - said...

syok termasuk dlm geng MJ ni... semoga abadi geng!

 

Blog Template by YummyLolly.com