Pages

Wednesday, May 31, 2006

Aku Ada Kerana Kau Ada

Dewan Sastera Edisi Jun2006. Aku ingat nak pergi carilah kat mana2 kedai buku. Alih2 papa dah belikan untuk semua anak2. Terima kasih papa. Seronok aku baca.


Papa aku jadi Karyawan Bulan Ini. Aku sebagai anak rasa bangga yang amat. Bilalah aku nak jadi sekreatif macam papa. Nak jadi kreatif camana... baca buku pun malas. Merapu-meraban cam kat sini pandailah. Papa memang kaki buku... kaki buku ke ulat buku ek...??? Macam2 jenis buku yang dia baca. Semua genre buku telah menjadi koleksi papa.

Selain buku, papa juga suka kumpul artikel2 dari suratkhabar. Dia gunting dan simpan elok2. So, suratkhabar kat rumah tu salah satu barang yang berharga. Kalau suratkhabar tu belum diterokai sepenuhnya oleh papa, jangan harap orang lain nak gunakan sesuka hati. Suratkhabar bertarikh hari ini hanya akan boleh digunapakai... paling2 tidak 2-3bulan yang akan datang... kadang2 dah naik kuning suratkhabar tu pun belum tentu jadi suratkhabar lama. Itulah papa...

Huhuhu... terperasan sikit aku. Nama aku pun ada kat celah2 artikel yang ditulis oleh Pakcik Norhisham Mustafa.


Aku teringin jadi seperti papa...

4 comments:

- tety - said...

mmg bangga seh... danial pun suka dk tgk gambar Sidi dlm DS tuh..
nama aku pun ada terselit gak tuh... huhuhu

Linda said...

waaa...glamer jap nama rina ngan tety hehe. cayalah...sib baik penulis x korek salasilah keluarga..kalau tak..sure nama daniel ngan adib pun terselit gak tuh hehe.

ontahsapo said...

keluarga sastera ni...best best....

rina said...

tety : kita serupa... hehehehe

linda : tulah skali skala tompang glamer...

ontahsapo : bapak jer sastera... anak kartun.

 

Blog Template by YummyLolly.com