Pages

Tuesday, May 09, 2006

Celoteh Samir

M E N G U A P

Adib Irfan : -menguap-
Mama : naper tak tutup mulut. tak good tau. kalau menguap kena tutup mulut.
Adib Irfan : boy nak tutup... tangan ni tak bangun lagilah ma. dia bangun lambat.

hari dan waktu yang berlainan

Adib Irfan : -menguap sambil tutup mulut- Boy tutup mulut... boy goodkan ma.
Mama : a'a camtulah baru good.
Adib Irfan : dia dah bangun ma.
Mama : sapa dah bangun?
Adib Irfan : tangan boylah ma. sebab tu boleh tutup mulut.

- dah pandai loyar buruk -

T A P I

Adib Irfan : mama ni gemuk.
Mama : yeker mama gemuk... kalau mama gemuk tak lawalah ek mama?
Adib Irfan : mama lawa tapi... mama gemuk.

- pujian dalam kritikan -

T E N G O K

Adib Irfan : naper mama tgk boy.
Mama : anak mama ni hensem sebab tu mama tgk anak mama.

hari dan waktu yang berlainan.

Mama : pasal boy tgk mama.
Adib Irfan : sebab mama ni lawa.

- ada ubi ada batas -

S A Y U R

Adib Irfan : sayur ada lagi tak ma kat rumah?
Mama : sayur?? pasal plak tiba2 teringat sayur.
Adib Irfan : ada sayur tak?
Mama : dah habis... naper?
Adib Irfan : nanti kita beli sayur.
Mama : nak beli kat mana?
Adib Irfan : kat kedai rumah kitalah.
Mama : boy nak beli sayur apa?
Adib Irfan : boy nak beli eskrem, bukan sayur.

- ada misi tersembunyi rupanya -

H A N I S

Papa : boy nak pakai pampers mana?
Adib Irfan : pampers hanis
Papa : hanis???
Mama : hanis tu mama haziq ler. pampers boy huggies.

- bila masalah hanis jadi tokey diapers -


8 comments:

wan a. rafar said...

satu rakaman yang baik - dapat mengasah sensitiviti dan pemerhatian. keep on writing

rina said...

Thank you, papa. Insyaallah.

tety said...

danial pagi ahd aritu.. dk ckp lapar.. nk makan nasi lemak. pogy g la beli nasi lemak, siap2 makan die pun terus ambik chezels... adeihla.. ropa2nya... masa die nk ambik chezels tuh, pogy ckp kena makan nasik dulu baru buleh makan chezels tuh...

rina said...

oklah kalu camtu.... nak gak dia makan nasi.

Anonymous said...

Lawaknya si adib ni loyar buruk!! Cam mama dia jugak hehe.. bila la anak aku nak terer speaking nih

rina said...

mesti mu tu wan... apa cite skang...

Anonymous said...

wakakaakakakaka....

-mama danish-

Anonymous said...

copp.. nama hanis enterprem.. mmg ittew aku.. hehe

 

Blog Template by YummyLolly.com