Pages

Thursday, July 13, 2006

Kembali Bersua

Gambar masa balik ambik Adib Irfan kat kampung.

Sokmo duk ajak Sidi kait 'buoh mok tea'... dia suka makan 'buoh mok tea' ni. Takde kebun. Setakat sepohon depan rumah jelah. Kalau kat kampung dulu keliling rumah atok aku ada pokok 'mok tea' ni. Musim buah... berguni2 ler kitorang bawak balik 'mok tea'.

Mama aku cakap nama 'mok tea' depan rumah aku ni 'mok tea anok skoloh'. Macam2 jenis nama 'mok tea' ni... ada nama cik mbung, perok pok ali, tele, gulo batu dan gading. Aku langsung tak tau nak bezakan setiap jenis 'mok tea' ni. Yang aku tau... 'mok tea' kaler merah dan kaler kuning.

9 comments:

akimanikki said...

mok tea?
slang orang mana tu?

rina said...

aki : slang org kelate... tp sebenarnya aku x reti nk tulis camana... tibai jelah... muahahaha.

ontahsapo said...

anok sekoloh ni sedap...

- tety - said...

mok tea depe umh tuh halus2 dok eh?? aritu buleh make woh setto... huhuh best nye!

.:HalogamoRa:. said...

amboiii, ngalit sungguh adib dok gait mok tea.

mok tea tu apa rina oi?

.:HalogamoRa:. said...

mok tea tu rambutan ke?

terbaca OS kata anok skoloh tu hak yg itu mmg sedap.

rina said...

tety : woh setto depe umoh tu x rajin make lg... sedak dok...???

halogamora : cayalah halogamora pun buleh kecek kelate jugok. hehehehe. betoi... mok tea nama saitifik bg rambutan. muahahaha.

Moon® said...

Aku dok fikir amendalah buoh mok tea ni..

Anonymous said...

duk borak kat cni apa kata korang yg tahu ckp bahasa org kelantan tu ajar cara nye... sy nak blaja skit....

 

Blog Template by YummyLolly.com