Pages

Monday, September 15, 2008

Jemput Makan

Antara menu berbuka puasa... Lauk2 simple jer.

Jumaat

Tok laki bukak kat luar... so takde nasi pun tadak hal.

Jenguk sana... jenguk sini. Ada jer menu cendawan goreng ni. Pernah nampak kat pasar malam tapi tak pernah teringin pun nak beli. Try jelah buat... memang sedap. Resepi pun senang ya amat.


Sabtu
Bukak puasa kat rumah Klong. Menu... gulai darat daging & 'pelepung', siakap stim, salad telur, sira pisang dan mini buah tanjung. Sungguh menyelerakan.

Ahad

Antara masakan yang aku suka masak. Al maklum senangkan. Anak2 pun suka.

Daging dan ayam memang sentiasa ada dalam peti ais. Cari2 resepi... daging goreng kunyit resepi Mat Gebu yang menjadi idaman tok laki. Dia yang goreng daging ni.

Kitoang memang berbuka kadang2 tu langsung xde kuih muih. Sebab masing2 terkam nasi jer terus. Ada masa, bahan2 cukup dan puding ni memang salah satu favorite tok laki... saya pun buatlah.

4 comments:

- tety - said...

puding gula hangus ada lg x kalo khamis nih??
huhuh daging goreng kelate best!
gulai darat pun sodap tuh...
arghhh sume la best... huhuhu

- tety - said...

cuns gambo tuh mu buh reben2... kiut!

rina said...

puding gula hangus tu ada lagi... kurang dari separuh.

iamja said...

kasi resepi nak buat puding gula hangus ini rina.. tingin aku.

 

Blog Template by YummyLolly.com