Pages

Thursday, June 26, 2008

'Intai' Di Jari



Dulu masa kawin takde pun pakai inai bagai ni. Cam tak beria nak pakai. Almaklum... kitoang nikah dulu. Pastu 3bulan kemudian baru majlis berlansung. Nikah 15 Mac 2002 (Awal Muharam). Kenduri kawin 1 Jun 2002.

Memang lama betul jari jemari aku ni tak berinai. Masa kecik2 dulu jer bersemangat pakai. Lebih2 lagi time nak raya. Kelentang kelentung ler duk tumbuk daun inai. Dulu kala mana ada inai serbuk... inai dalam tiub ni. Macam2lah petua yang berkaitan dengan inai ni. Tumbuk dengan nasi nak bagi inai melekat kuat. Tumbuk dengan arang nak bagi pekatkan kaler inai. Campur dengan air teh nak merahkan inai. Macam2 lagilah... aku pun lupa.

Jari jemari Auni Damia tu 'dikerjakan' oleh baby sitter. Mula2 abang cakap... Auni pakai 'intai'. Cute jugak tengok jari montok Auni Damia merah dengan inai. Nak harapkan aku pakai... tataulah bilalah...

Layan...

5 comments:

- tety - said...

kiut jarijemari mek pakai 'intai' nih... bleh tahan eh die, time 'intai' nk kering tuh.... huhuh

jo ayee said...

salam rina...terima kasih singah blog jo..merahnyer jari kecil tu :)

rina said...

tety : inai tiub aku rasa knik pakai... inai tu kan cepat jer kering.

jo : hi jo. xleh tahan masuk ur blog. asyik perut berbunyi kelaparan jer. hehehe

iamja said...

tula kiut jari2nya. aku ingat jari mak damia sebelum baca entry. kakakkaka.. aku last pakai inai masa kahwin. hahaha

rina said...

jari mak damia lg 'runcing'... pakai gak ko... aku langsung x pakai.

 

Blog Template by YummyLolly.com