Pages

Friday, August 24, 2007

Masa untuk makan

Dengar Has & Y duk cerita senang banget masak bubur nasi pakai slow cooker. Aku pun simpan hajat. Last week beli ler seketoi. Berialah masak. Letak beras campur ayam campur carrot. Memang senang.

Tapi Damia tak baper suka plak bubur. Tak berapa laju dia kunyah. Tak sehebat dia makan nestum. Aku tak boleh give-up. Kena cuba dan cuba. Kena kumpul resepi. Kena ubah2 menu. Has pun banyak bagi resepi kat aku. Mesti lama2 dia suka.

Berkat kesungguhan dan kesabaran... mesti akan ada hasilkan. InsyaAllah.

2 comments:

ummizz said...

lama-lama mek mesti suka la.. mula2 kot, dia rasa pelik.. lepas ni kali ke2 dan seterusnya, sure lajus aje di a makan...
jangan give up.. hehe

kaezrin said...

yes betul tuh..efi dulu sume home cooked...aku beli nestum ker apa ker sume tak nak haruslah aku masak every weeek...aku puree kan and freezer kan...seminggu sekali ajer masak..:))

 

Blog Template by YummyLolly.com