Pages

Monday, May 15, 2006

Say NO to.... DIAPERS

...kecuali (1) masa tido... tak kiralah tido di siang hari atau malam hari. Aku masih tak berani nak ambik risiko. Biar jelah dia pakai diapers. Nanti tak pasal2 kena jemur tilam. Nanti bila sampai masanya... barulah boleh betul2 BYE-BYE TO DIAPERS.

Adib Irfan start tak pakai diapers sejak 2-3May 2006. Baru je lagi. Sebelum tu aku dah pernah trained dia. Tapi during weekend jelah. Masa kat rumah babysitter still pakai. Pastu aku tanak confusedkan dia... yelah 2 hari tak pakai diapers... 5 hari lagi pakai... so, aku abaikan dulu cita2 tanak pakaikan diapers. Pastu aku pun agak malas. Malas nak ulang alik masuk toilet.

Sekarang kalau pergi jalan2 pun dah tak pakaikan dia diapers. Tapi time dia nak kencing... agak kelam kabut jugaklah. Kalau tempat2 yang biasa pergi... oklah, senang sikit nak cari toiletnya. Cam aritu... kat Ampang Park. Tiba2 dia cakap dia nak kencing. Berkejar aku cari toilet. Cepatlah ma... nanti boy kencing dalam seluar...

Alhamdulillah... setakat ni tak pernah lagi kandas di tengah jalan. Dia masih boleh control. Tunggu bukak seluar dan masuk toilet... baru dia lepas semua. Tapi satu jer problem tak pakai diapers. Dia masih tak berapa OK lg kalau nak (2) uk-uk tanpa diapers. Kadang2 sampai 3-4x masuk toilet.. tak keluar jugak. Last2... mama, boy nak pakai ampesh... 2-3 saat pakai diapers... terus buat 'bisnes' juta2.

2 comments:

Anonymous said...

tingin nk trained danial.. tp danial tuh kalo time x pakai diapers, duk pegang bird die.. takut bird terbang... huhu tunggu la die beso sket dulu...

rina said...

tunggu jelah dia besar skit tety... adib pun aku dia tanak pakai dengan sendiri gak... tp kdg2 dia suh gak pakaikan diapers kat dia... sebab time konsentrate tgk tv... tiba2 rasa nk kencing plak. hehehehe

 

Blog Template by YummyLolly.com