Pages

Friday, June 12, 2009

menu breakfast pagi besok

malas nak korbankan masa tidur saya pagi besok...
maka saya telah merajinkan diri untuk memasak sambal bilis in advance.

dah siap pun sambal bilis saya.



tiba2 terasa nak makan nasi lemak malam ni jugak.
tapi kena tahan nafsu.
apa kes nak makan nasi lemak malam2 buta.

kelapa dan daun pandan dah siap beli...
besok cuma masak nasi, rebus telur dan kalau terajin sikit goreng ayam yang hanya ada sedada dalam peti ais.

kalau breakfast dah nasi lemak...
jadinya... sampai lunch ler kami sekeluarga akan makan nasi lemak.
takpun... dinner juga.


* updated : nasi lemak saya mentah. uwaaaaa. ni lah gara2 4 tahun sekali baru masak nasi lemak. nasib baiklah ada 'tok bomoh' tolong jampikan nasi lemak itu. kalau tak memang kena masak lainlah. satu kes lagi... sambal bilis yang saya masak malam tadi tu sedapppppppppppp giler. kalah sambal nasi lemak a.ntarab.angsa melampau giler dah ni puji masakan seniri.

6 comments:

Anonymous said...

Salam singgah.. wah rajinnya dia,sedap tu..saya pun kalau masak nasi lemak jawabnya sampai dinner pun nasi lemak jugak la..hehe

najmie adib said...

nasik lemak..im coming to u..nasik lemak sambal ikan kembong my peberet.hehe

rina said...

anon : salam dari tuan rumah.dah siap masak byk2 tu... bekalan utk lunch + dinner.

najmie : burpppp kenyang. tau x mimi pn mkn byk. maklumlah nasi lemak mentah & sambal bilis i sesedap nasi lemak antarabangsa.

Anonymous said...

trus bersemangat nak buat nasik lemak jugak utk bekfes esk. ptg ni kena beli daun pandan ngan santan... time kasih krn beri inspirasi cewahh..

g

Anonymous said...

mak aiii sedapnya nmpak sambal ikan bilis ni..lapor2 hihihi

rina said...

g : buat tak nasi lemak...???

ninie : jom makan nasi lemak...

 

Blog Template by YummyLolly.com