Pages

Monday, August 18, 2008

Kononnya...

...nak cantik

Macam2 gak aku dah tempek kat muka ni. Nak2 masa zaman bujang dulu. Sampai pening kot kulit muka ni dibuatnya. Murah ada mahal ada. Aku pulak suka mencuba... dan tak sabar menanti hasilnya.

Kalau boleh sekali sapu jer terus nak kulit licin macam bidadari. 2-3minggu tak berapa nak nampak hasil... cuba product baru pulak. Poyokan.

Antara yang aku pernah cuba... Clinique, De Wajah, Loreal, Olay Total Effect, Clarins, Lancome, BML, Clara, Dr Murad punya product, Simple, Neutrogena, St Ives dan Tia Amelia.

Tapi pengalaman paling ngeri masa aku pakai BML "Kecantikan Hak Milik Setiap Insan"... Giler buruk muka aku. Kulit muka jadi macam plastik. Merah cam udang kena bakar pastu berkilat. Sekali tengok macam2 anytime jer muka aku tu nak pecah. Pedih dan perit tak usah cakap ler. Nak senyum pun susah. Apatah lagi nak gelak ketawa. Sampai sekarang jadi sindiran kat laki aku. Giler takut bila aku kenang2 balik.

Nak kata muka aku jenis berjerawat ke berlubang2 ke... tidak sama sekali. Tapi macam tulah naluri wanita. Aku tak kata semua wanita. Tapi wanita yang bernama 'aku' macam itulah. Tapi tu semua di zaman dulu kalalah. Sekarang aku dah serik dan jadi takut nak mencuba.

Tapikan jauh di lubuk hati aku teringin nak cuba SKII. Tapi harganya yang membuatkan aku berfikir 100,000x. Jadi buat masa sekarang aku akan setia dengan product Tia Amelia. Product yang murah tapi kesannya aku puashati.

Layannn....

p/s : Happy Birthday Kak Long....

3 comments:

Anonymous said...

kna tahu dok pengasas Tia Amelia tu ore ayer lanas.duduk kat pasar ayer lanas.saya pon pernah pakai Tia Amelia.mmg serasi jgk la nga muka saya ni.klu tok silap saya model dio tu adik dio hok bongsu..

rina said...

ooo ore ayer lanas ko... rayo ni bulehlah g rayo umoh dio... mano tau dio nok ambik jd model pulok. muahahaha.

fiza ko ni...

Anonymous said...

hahahah...yer saya la...buleh free set Tia Amelia tak po doh...hehehe...

 

Blog Template by YummyLolly.com