Pages

Friday, August 20, 2010

menu 9 ramadhan

baru 9 hari berpuasa... tapi fikiran dah buntu nak fikirkan apa yang nak dimasak. on the way balik rumah terbayang2 akan nasi lemak. jadi jomlah kita masak nasi lemak. saya kalau hari bekerja memang tak pernah singgah bazar ramadhan. teringin nak singgah tapi sebab memikirkan akan beriringan dengan spiderman dan batgirl memang akan terus terbantut niat untuk menyinggah.

jadi jalan yang paling mudah dan tak mengacau bilaukan keadaan ... kita masak kat rumah jelah. cakap jer keluar ofis pukul 5pm tapi sampai rumah kadang2 lambat jugak. maklumlah bulan2 puasa ni jem bukan main lagi. lagi2 area nursery 2 beradik tu berhampiran dengan bazar ramadhan. penuh sesak dengan kereta2. bersilat dan bertaekwon-do ler kadang2 bila sampai kat rumah.

saya kadang2 frust nak masak nasi lemak. selalu jer failed bab2 masak nasi. padahal dah diperturunkan cara2 memasak oleh MIL tet.y... 1 pot beras = 1 1/2 pot santan (yang dh dicampurkan dengan air). tapi tetap rasa kekurangan jer. takpe practice makes perfectkan.


sambal bilis malam tadi rasa macam mengancam sikit. masuk bakul angkat sendiri.

0 comments:

 

Blog Template by YummyLolly.com