Pages

Friday, January 30, 2009

Ada ke patut

Malam tadi BIL datang rumah...
"Eh kurus K.Na skang... diet ke?"
Tadak makna Na.zif oiiii.

Petang semalam di ofis...
Statment tipu paling terhebat abad ini... terpacul dari mulut our COO dari Spore...
"You look skinny, In.tan, are you on diet?" ... bla bla bla.
Adoiii melampau tau cakap camtu...

Tiap2 hari cakap nak diet... tapi hari2 dinner makan nasi. Apa kes camtu... Lagilah kalau masak sendiri. Tapi ada gak kawan2 saya kalau dia masak dia tak makan apa yang dia makan tu. Syoklah camtu... boleh ler masak hari2kan.

Tapi... umur dah meningkat ni... kadar metabolisme pun makin menurun. Susah giler nak turunkan berat walaupun hanya 1kg.

Tapi semalam saya try petua dari G... makan tembikai. Tok laki saya dah belikan sebijik buah tembikai untuk saya. Malam tadi saya hanya dinner dengan sepiring buah tembikai sambil menahan nafsu melihat tok laki dan anak2 saya makan nasi ayam yang di beli di Tmn Melawati.

Tak salah mencubakan...

9 comments:

Maia said...

dah org kate kurus tu, betul lah kurus kak na... jgn malu2 yer.. sila tambah nasik..

rina said...

mu tak tgk kena gelembungan di badan aku masa lunch sama2 aritu...

Mrs Amri said...

haahlaa..kna nih...dah dua org kata camtu..konfem lah ttewww

MN said...

beb, redha jer org kata kurus.
kang org kata gemuk lagi susah hati..
jgn la makan tembikai jer...sedih saya baca :)

ummizz said...

dah 2 orang kata kurus tu, confirm la tu.
adeh, takkan makan tembikai semata..

iamja77 said...

hhhmmm... aku takut orang cakap gemuknya kak na... time tuh baru nak makan nasik.

kekkeke.. jgn marenya. i lap you.

Anonymous said...

redho dan berbangga lah odz..
ni org kata kurus dah makan tembikai saja.. kot org kata gemuk nanti apelah si odz ni nak makan.. dasat dasat mu ni

aku spesis yg tak leh tak makan nasi .. bila makan plak tak reti tak menambah kekekeke.. ketakretian aku buat aku makinn dottt...

-wan-

rina said...

hahaha... sonok aku baca komen2 korang. tp mmg betullah aku x kurus. tatau tang mana aku kurus. maybe muka jer kot kurus. tp part2 lain masih seperti biasa.

psl tembikai tu plak... sbb skang ala2 domam tak domam... maka selera makan pun agak terbantut skit. pengsan weiii kalu duk balun tembikai semata2. aku ni bkn ler spesis diet giler babas.

cam mu lah wan... aku pn antara spesis yang tak boleh tak makan nasi. dalam sehari tu mesti nk cari gak makanan ruji itu.

Anonymous said...

aku lak tgh susah ati, tgk bdn makin berisi, huaaaaaa. harus carik tembikai gak camni..
tp mmg takleh thn tgk org mkn, mesti nak join juga, cane nak diet??

-g

 

Blog Template by YummyLolly.com